ZINC yang kecil2 cili padi! murah tapi penuh khasiatnya!

KELEBIHAN ZINC COMPLEX

hari ni saya nak cerita pasal Zinc supplement. Yup, yang juga sedag promosi bulan ni tau. Zinc ni merupakan Vitamin Shaklee yang PALING MURAH tapi ada banyak manfaat.



Paling ramai customer beli untuk BERPANTANG, NAK HAMIL (kesuburan) dan JIKA ACCIDENT / NAK SEMBUHKAN LUKA DENGAN SEGERA (termasuk jerawat dan luka pembedahan) .

Sebab apa ya? Haa.. Kalau mau tau sebab apa, jom kita baca apa bestnya vitamin ni :

1. MASALAH JERAWAT: Kajian telah menunjukkan zink berkesan untuk menyembuhkan jerawat. Ia lebih baik dari penggunaan antibiotik.

2. EKZEMA: Ekzema atau ectopic dermatitis antaranya disebabkan oleh kekurangan zink dalam badan.

3. MENYEIMBANGKAN HORMON : Zinc mengawal selia jumlah testosteron di dalam badan.

4. KESIHATAN KULIT : zink berkait rapat dengan sintesis kolagen yang membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat.

5. PENYEMBUHAN LUKA: Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Badan manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

6. GANGGUAN PROSTAT: Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

7. KESUBURAN & PEMBIAKAN: Bagi lelaki, zink membantu dalam spermatogenesis dan pembangunan organ-organ seks. Sementara di kalangan wanita, ia membantu dalam semua fasa pembiakan, termasuk peringkat kelahiran dan penyusuan.

8. FUNGSI BIOLOGI: Zink memainkan peranan penting dalam banyak fungsi biologi seperti pembiakan, kawalan penyakit kencing manis, tahap stres, rintangan imun, bau dan rasa, pertumbuhan fizikal, selera makan dan penghadaman.

9. MENGAWAL JANGKITAN : Zink membantu dalam melindungi daripada gangguan alergik.

banyakkk kann fungsi dan kebaikkan Zinc?

lepas bulan Februari ni, tak de lagi dah Zinc dalam pasaran. Shaklee nak upgrade lagi Zinc ni. haaa...rugi lah kalau tak grab sekarang kan?

murah dan berkesan. siapa yang tak nak rebut kan? pm me for order dan info ya

salam sayang,
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in