Rajin dan Kerap Minum Air boleh mencegah radang sendi

Radang sendi merupakan salah satu masalah kesihatan yang normal dan biasa kita dengar.. saya nak kongsikan beberapa tips bagaimana mencegah radang sendi. Saya kongsikan 2 tips dahulu ya utk mencegah radang sendi.. Lagi 6 saya kongsikan di entry yang lain..
Sumber: FB Iffah (Thanks Iffah for sharing)


TIPS No 1 - Minum Banyak Air
 
Banyakkan cairan dalam tubuh iaitu dengan minum banyak air dapat membantu menjaga berat badan sekaligus mengurangi perubahan obesiti. Air amat penting dalam tubuh untuk kegunaan sendi dan mengurangi kadar toksin di dalam tubuh serta menjadikan tubuh sentiasa segar.
Ketika bergerak, sendi menarik air dari sumsum tulang ke rongga sendi jika ada air yang tersedia. Jika tidak cukup air, sendi tidak dapat bergerak seperti yang sepatutnya!

Berapa keperluan harian air kita?
 
In the US, the reference daily intake (RDI) for water is 3.7 liters per day (l/day) for human males older than 18, and 2.7 l/day for human females older than 18, including water contained in food, beverages, and drinking water.

Di atas merupakan standard RDI bagi mereka yang sihat dan tidak mengamalkan pengambilan makanan tambahan/supplemen. Bagi pengamal supplemen, water intake anda harus di tambah kerana dengan mengambil supplemen, kelikatan darah bertambah. Sbg contoh: sekiranya anda seorang wanita, keperluan air untuk tubuh anda adalah minima 4 l / day.



Tips No 2- Minum Jus
Antioksidan yang terdapat di dalam jus oren dikenal pasti dapat mengurangi risiko radang sendi. Segelas jus oren setiap pagi menjadi permulaan hari yang sihat dan baik untuk anda. Buah-buahan dan sayu-sayuran yang mengandungi beta cryptoxanthin bukan hanya menyihatkan tulang tetapi juga membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh secara langsung terlibat dengan rheumatoid arthritis.
 
Note:
Crytoxanthin merupakan salah satu jenis "Caratenoid" (powerful phytochemical) yang mempunyai struktur kimia seperti Beta-Cerotene dengan tambahan 1 hydroxyl group.

Di dalam tubuh kita, Crytoxanthin akan ditukarkan kepada Vitamin A(Retinol) disebabkan itu ia dikategorikan sebagai Pro-Vitamin A(Pertukaran berlaku apabila diperlukan oleh tubuh sahaja). Ia merupakan antioksidan yang dapat menghalang serangan radikal bebas dari melakukan kerosakan keatas sel dan DNA juga mencetus pembaikan cell dan DNA kesan kerosakan radikal bebas.

Fikirkan!
 
--->Adakah anda mampu menyediakan Segelas Jus Oren SEGAR setiap pagi??
--->Adakah sumber buah Oren yang anda beli dari Sumber yg segar tanpa racun perosak?Pengawet?
 
Yang segar, natural dan organik itu adalah sentiasa yang terbaik TETAPI sejauh mana kita mampu mendapatkannya? 

 


Kini anda mempunyai alternatif untuk mendapatkan khasiat 7 biji Oren didalam 1 tablet Sustained Released Vita-C (500mg) dari Shaklee. Ia dilengkapi teknologi pelepasan masa, dimana setiap 1 jam 100 mg Vita C akan direlease ke dalam tubuh anda, Ini memberikan penyerapan yang lebih efektif dan optima kerana Vita-C merupakan Vitamin LARUT AIR yang akan dikumuhkan keluar dari tubuh selepas 2-3 jam.



Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut , boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com


 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in