anda tak suka BREAKFAST??ketahui RAHSIA cergas dan bijak dengan SARAPAN PAGI..

salam pada sume..mcm mane cuti semalam?g mane?saya and keluarga mama (MIL) balik kampung..dekat aje kat tangkak..ehehe and bawak anak jejalan..al maklum, bila cuti mcm ni laa kita nak beri perhatian lebih kat anak (erk..Wiya mcm dah lebih perhatian kot ehehehhee)..minggu agak bz..tp saya suka sbb penuh dengan tenaga positif..dan dengan customer yg tak putus nak beli ESP (sampaikan 2 hari sekali saya g borong ESP)..dan tentunya bulan ni bila ade promo Mealshakes tu..dan tetiba bila Alfalfa abis stock kat sume branch..ehehe..mmg hangat..

tp kali ni saya rahsia breakfast..wahh..macam rahsia sgt tp really, ramai dari kita jarang ambik breakfast sbb tak sempat or else..tp kalau anda baca rahsia ni, sure anda sume akan konsisten ambik breakfast..jom baca..credit to Hafsah..tq hafsah for sharing :)


# Otak atau minda sangat memerlukan sarapan pagi bagi merangsang pemikiran ke arah kecermelangan di sekolah mahu pun di tempat kerja . Sarapan pagi dikatakan dapat mencergaskan minda jika dijadikan sebagai rutin harian yang penting untuk kehidupan yang lebih berkualiti.

# Pakar pemakanan sependapat bahawa mengambil sarapan adalah sumber pertama untuk memulakan kehidupan seharian, sekali gus mencergaskan minda. Kajian terbaru menunjukkan orang yang bersarapan secara tetap menikmati kehidupan berkualiti, tersusun, bersikap positif, lebih langsing dan memiliki daya tumpuan yang lebih baik.

# Pemilihan sarapan terutamanya yang kaya dengan karbohidrat, membekalkan tenaga, mampu menahan rasa lapar dan mengawal keinginan untuk makan di antara waktu sarapan dan makan tengah hari.

# Malangnya, ramai yang meninggalkan sarapan dengan alasan tiada selera makan pada waktu pagi atau tidak sempat kerana bangun lambat. Jika anda tergolong dalam kumpulan ini, ada baiknya anda terus membaca untuk mengetahui rahsia di sebalik hidangan ringkas yang dipanggil sarapan.
Ada saintis yang menggelar sarapan sebagai makanan untuk otak. Kajian menunjukkan sarapan ada kaitan rapat dengan kecergasan mental. Secara ringkasnya, sarapan dikatakan memberikan kesan positif terhadap aktiviti otak – lebih cergas, peka dan fokus.

# Ini secara tidak langsung mendatangkan pengaruh positif terhadap diri individu itu untuk melaksanakan tugasnya, sama ada di sekolah atau di tempat kerja; walaupun hanya mengambil sarapan sekeping roti dan secawan kopi.

# Karbohidrat yang diambil pada waktu pagi akan merangsang paras glukos dan mikro nutrien dalam otak. Contohnya, vitamin B yang diperkaya dalam roti dan bijirin sarapan dikenal pasti mampu memberikan kesan positif kepada fungsi otak.

# Kesan lebih ketara dalam kalangan kanak-kanak dan remaja yang mengambil sarapan yang kaya dengan karbohidrat kompleks ialah mereka boleh menumpukan perhatian terhadap pelajaran dan menyelesaikan masalah dengan baik. Justeru, tidak hairan jika pengusaha roti dan bijirin berlumba-lumba menghasilkan produk yang diperkaya dengan pelbagai khasiat dan vitamin.

# Kajian yang dijalankan Food Facts Asia dengan kerjasama empat universiti di Asia ke atas remaja berusia 10 hingga 12 tahun yang mengamalkan sarapan rata-rata jauh lebih langsing dan kurang berhadapan dengan masalah berat badan berlebihan.

# Bahkan, kajian di Amerika Syarikat ke atas 3,000 sukarelawan menunjukkan mereka dapat mengurangkan berat badan dan mengekalkan berat badan unggul dengan hanya mengamalkan sarapan.
 

Sarapan pagi saya dan suami?? Tentunya Nestum + ESP + Meal Shakes yg sangat lazat..
konfem segar, sihat dan cergas sepanjang hari ;)

 FAVOURITE anak saya dan semestinya saya juga!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tak perlu ambik heavy breakfast..just nice with bijirin or roti 2 keping dan segelas susu or minuman yg anda suka..lg best kalau anda ambik ESP+mealshakes as for breakfast sbb protin best taken masa pg waktu perot masih kosong dan ia akan meningkatkan keupayaan protin utk 'bekerja' dgn lebih efficient..sbb tu pas minum ESP+mealshakes pepagi kalau anda yg dah ambik kedua2 or salah satu sure perasan anda rasa kenyang sampai tengahari dan cergas aje..xmudah ngantuk..kan..kan..


lebih2 lg, anak2 yg mula bersekolah, ape kata anda amalkan beri mereka sarapan pg..sbb byk sgt2 bukti yg menunjukan mereka yg breakfast lebih fokus kat sekolah..dan ade seorg customer bgtau, (dia beri anak dia minum Mealshakes tetiap pg before gi sekolah)..bila dia terlupa bg anak dia minum Mealshakes anak dia mmg mengantuk dan hilang fokus kat sekolah.. (ini cikgu anak nya sendiri bgtau)..hmmm...nampak kan...

anda dah baca..anda dah tahu kan fakta nya?anda nilaikan dan mulakan jika anda masih belom memulakan nya :)

have a nice day ahead..moga jumpa lg..insyaAllah..aminn :)


Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com atau PM saya di <Beeha Yunos>
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in