Anak tak suka makan?Bimbang anak tak cukup zat secukupnya utk tumbesaran mental dan fizikal?JOM BACA INI!

Salam jumaat..ape khabar anda semua..moga hari ini beri seribu satu rahmat dan rezeki dari Allah :) Hari ni saya nak cite sket pasal anak dan makanan...lately ramai lak ibu2 yang dok tanye saya pasal apetite anak mereka yg kurang..bila kurang makan makanan berkhasiat, berat pon jd kurang, dan bermasalahnya ialah-will effect kesihatan mereka secara tak langsing kan??Saya pun sebagai ibu memang agak risau jika anak saya tak nak makan. Mesti bimbang takut anak xcukup zat, perkembangan terbantut dan lain-lain kebimbangan...

Nak tahu apa punca kurang selera makan? Jom kita baca apa kata Mommy Lyna. Dipetik daripada webnya vitaminsemulajadi.com. (via blog Hafsah)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sebagai ibu pastinya risau bila anak tiada selera makan. Lebih-lebih lagi anak yang sedang membesar dan mengalami pertumbuhan berat badan yang tidak memberangsangkan.
Sebenarnya bukan dari segi berat badan saja yang ibu kena risaukan, yang lebih penting ialah perkembangan tubuhnya secara holistik, termasuklah kecekapan-kecekapan seperti refleks, berfikir, bercakap, bersosial dan sebagainya.
Apakah yang menyebabkan anak tiada selera makan?
Menurut kajian, selera makan berkait dengan kekurangan beberapa vitamin dan mineral di dalam tubuh (hakikatnya, tubuh tidak dapat membina vitamin sendiri, perlu diambil dari sumber makanan). Vitamin C dan vitamin B9 (atau juga dikenali sebagai vtamin F atau asid folik). Kekurangan asid folik berkait rapat dengan selera makan yang merudum. Kekurangan zinc juga boleh menyebabkan selera makan menurun.
tingkat selera
Vitamin B9 atau asid folik boleh didapati dalam makanan berikut:
asid folik
Sumber vitamin C pula:
vitamin c
Manakala sumber zinc:
zinc
Tapi, bagaimana nak beri anak makan semua tu kalau dia pun tak selera nak makan?
Jawapannya ada dalam canister ini, insya-Allah, sebagai usaha kita nak membantu anak-anak ni mendapatkan khasiat harian yang diperlukan.
mealshake
Mealshake terdiri dari multivitamin, multimineral serta protein soya yang membekalkan keperluan nutrisi harian khasnya buat kanak-kanak. Membantu meningkatkan selera makan, menguatkan imuniti tubuh, menyelesaikan masalah sembelit dan pelbagai lagi berkaitan dengan kesihatan optimum. Yang pastinya, ia dibuat dari bahan semulajadi, tiada bahan perangsang dan tiada kesan sampingan.
Bantulah anak-anak kita dengan memberikannya nutrisi yang baik dan mencukupi untuk perkebangan optimum. Lebih-lebih lagi jika anak terbiasa dengan makanan ringan, mereka pasti kehilangan banyak peluang untuk mendapatkan makanan berkhasiat untuk tubuh mereka.
jom baca sini :

-  banyak lg tentang suppleement kanak-kanak - disini


Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com atau PM saya di <Beeha Yunos>
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in