anak saya tak suka makan!peningnyaa..

Entry kali ni saya nak kongsi testimoni pasal supplement utk si kecil..entry yg saya ambil dr blog kak cery..jom baca jom..buleh jd inspirasi org kata..pasal selalunya bila anak dah mula dapat 'kaki' and makin aktif, mula laa mcm dah kuat dan tak mo makan..yg peningnya??haruslaa si ibu...di harap perkongsian ini dpt membuka minda dan mata ibu2 bahawa masih ada harapan utk memancing selera si kecil anda.. :)

ini cerita kak cery

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Saya suka baca testimoni2..pengalaman2 pengguna baru Shaklee.. bukan je teruja..tapi happy dan dapat dikongsikan dengan semua orang.... kalini kisah MamaIna,seorang ibu kepada 3 org(dua daripadanya adalah kembar.i like twins..hehe)..anak yg sulung sebaya dgn Faiz.. ni kisah beliau yang risau dgn anaknya yang tak suka makan..Anaknya,Aiman makan nasi 3hari sekali.
 
MamaIna:Aiman...Jom Makan Nasi...
Aiman:Kan semalam dah makan...(smlm dia 3 hari yg lepas)..

perghh..mcm tu mmg tak luak beras..hehe... tapi ibu manalah yg tak risau kan kan... lagi2 cuba baca fakta ni:

Dr William yang juga Profesor Klinikal di Jabatan Pediatrik, Ohio State University yang juga adalah seorang pakar perunding pemakanan kanak-kanak di Institut Penyelidikan Pemakanan berkata, antara bahaya yang boleh timbul daripada kekurangan zat makanan di kalangan kanak-kanak ialah tidak mengambil kombinasi makanan yang betul dan seimbang.Antara lain, kekurangan zat makanan di kalangan kanak-kanak bolehmerencatkan tumbesaran, perkembangan mental dan melemahkan sistem imun. “Tidak ada makanan yang dapat membekalkan semua nutrien yang diperlukan untuk tumbesaran dan kesihatan. Diet yang seimbang dapat membekalkan nutrien untuk menyokong tumbesaran dan kesihatan dan memberi tenaga untuk belajar dan bermain.

dan mari kita baca luahan hati Ina bila ada masalah macam ni...saya copy dari blognya
 
Saya susah hati betul dgr Dr William cakap..tp encik suami cool aje" ok lah tu dah minum susu"..
Saya ke Farmasi belikan macam2 vitamin yg plus Lysine n pre- and probiotic supplements..
Namun ianya masih sama...baca pulak artikel kita kena pelbagaikan menu,saya belipun buku Wardina "Mama Saya Lapar"...tapi ianya bagus untuk si kembar saya yang hanya berhenti makan bila tidur..waktu lain mulut mereka hanya menguyah aje yg paling mereka sukai epal n brokoil(tq wardina atas tips ini...abangnya?????.
Alhamdulillah. dengan milk shake+ susu, Vita lea for Children selama 1 minggu di samping kapsul minyak ikan Omega Shaklee guard... (sedap dikunyah begitu sahaja)......nakkan anak anda bijak?..pastikan diet hariannye tinggi kandungan DHA..untuk perkembangan otaknya. Sekarang Aiman akan mkn nasi 3 kali sehari dan selalutgh malam dia tak boleh tidur sb lapar katanya..Benarlah Milk Shake n Vitalea sesuai untuknya. mungkin anda boleh mencuba..dan dapatkan kesan yg sama seperti aiman sekarang dia dah sgt montel
 
ni dia gambar mama ina dan twinnya
Haa..inilah dia tiga supplemen yang diberikan oleh Ina kepada anaknya Aiman....dan bukan Ina jer.. malah saya pun berikan yang sama kepada buah hati saya, si Faiz... bukan sebab Faiz ni tak suke mkn..Si Faiz ni makan banyak dah..kadang tu kalau makan nasilemak atau nasiayam.dia mkn lagi banyak daripada saya... .. tapi tak balance..suke mkn nasi dgn ikan jer.. sayur buah tak sentuh secuit pun.....
 
Jadi atas alasan ini-->>kekurangan zat makanan di kalangan kanak-kanak boleh merencatkan tumbesaran, perkembangan mental dan melemahkan sistem imun ......maka saya berikan tiga supplemen ini juga kepada Faiz:
 
+MealShake(selang sehari.ditambah 1sudu kecik dlm susunya)
+VitaleaChewable(seminggu 3-4x)
+Omega(seminggu2-3x) 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Berminat?..Retail Price RM 298..(ini harga FullPack Shaklee yg boleh bertahan 4-6months...bukan perlu kasi hari2 pun..jadi memang berbaloi2)...Harga tersebut BELOM termasuk discount dan free gift ya :)

Jika ada masalah budget utk membeli FullPack..anda juga boleh hanya membeli MealShake 1tin (Rm91) dan add on Omega (trial 30biji) & 30 biji Vitalea(multivitamin Chewable tanpa perisa atau pewarna tiruan) pada harga yang berpatutan..


Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut utk mendapatkan set ini pada harga istimewa, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284. Pembelian akan saya sertakan sekali dengan konsultasi dan panduan pengambilan vitamin yang betul.

I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in