TURUNKAN kadar KOLESTROL secara TOTAL dan CEPAT..PHYTOCOL-ST SHAKLEE memang TERBAIK! baca TESTIMONI ARAS KOLESTROL TURUN selepas KONSISTEN PHYTOCOL-ST!

Assalamualaikum..alhamdulillah, bertemu lg kita di sini...hari ni saya ada satu testimoni yang sangat best nak share dengan korang...and ada satu product baru Shaklee yang saya belom war2kan disini..since di lancarkan bulan Jun 2014 aritu..jeng jeng..suspend aje..tak suspend mana tapi product HOT ni since di lancarkan memang ada pengikutnya sendiri (yang dah try lah) diorg jatuh cinta abes dengan product ini dek kerana kesan nya yang pantass zasss dalam me-nyah kolestrol jahat! wahhh..tapi SERIUS ni...bukan cubaan..ini betul-betul..Sebelum saya terangkan dan perkenalkan product HEBAT tu, meh saya terangkan dan ceritakan sedikit mengenai kolestrol..entry credit here and here

Apa itu kolesterol?
Kolesterol mudah cakapnya sejenis lemak dalam badan. Badan kita pun perlukan lemak sebenarnya untuk fungsi badan tetapi dalam kuantiti yang kecil sahaja. Masalahnya kita terlalu pemurah, selalu terlebih beri kolesterol pada badan.



Untuk pengetahuan umumnya, kolesterol ni ada 2 jenis, JAHAT DAN BAIK.

1.       Kolesterol jahat
-          ada 2 jenis pula, LDL( Low density lipid ) dan TG( Triglyceride).
2.       Koleterol baik
-          Di panggil HDL( High Density Lipid )

 Anda tak payahlah tahu apa semua tu, cukup anda tahu LDL & TG tu jahat. HDL tu baik.Tugas kita kurangkan kolesterol jahat dan tingkatkan kolesterol baik.

Bagaimana tahu kolesterol tinggi dalam badan?
Tahap kolesterol dalam badan hanya boleh diketahui melalui ujian darah. Selain daripada itu takda jalan lain. Anda tidak akan berasa apa-apa walaupun kolesterol anda tinggi. Ini pun jenis Silent Killer.

Satu tanda yang anda boleh tahu kolesterol tinggi atau tak, anda tengok sekeliling mata. Ada tak semacam tompok putih. Itu di panggil xanthelasma. ( tengok gambar ), tompok kolesterol.


Kenapa takut sangat kolesterol ni?
Kolesterol ni adalah bahan utama penyebab salur darah tersumbat( atherosclerosis ). Macam longkang rumah kita, kalau longkang tu licin dan tidak ada sampah, airnya lancar saja meluncur pergi membawa kotoran. Tetapi apabila ada bahagian longkng yang pecah atau sumbing, maka sampah mudah tersekat. Mulanya lidi kecil saja lekat, lepas tu akan terkumpulnya sampah yang lain, plastik, sisa makanan dan akhirnya kalau tak buang akan tersekat seluruh longkang. Mulalah nyamuk membiak dan jadi penyakit.

Serupa juga dengan kolesterol. Kolesterol tinggi, kencing manis dan darah tinggi adalah sahabat karib, penyakit tiga-serangkai. Kencing manis dan darah tinggi adalah penyebab utama cedera salur darah semacam longkang pecah dan sumbing. Apabila salur darah cedera, kolesterol jahat akan berkumpul di tempat cedera dan membentuk plag. Makin lama dibiarkan makin besar plag dan salur darah makin tersumbat dan akhirnya darah tersekat. Kalau darah tersekat di jantung maka jadi serangan jantung. Kalau darah tersekat di otak jadi strok. 

Apa akan terjadi Sekiranya bacaan Kolestrol dalam darah tinggi?
Berikut adalah kesan kolestrol Tinggi iaitu serangan jantung dan angin ahmar.

Antara kesan lain Kolestrol Tinggi ialah Penyakit Hati, Tekanan Darah Tinggi dan Ketidaksuburan


Antara Faktor-Faktor Penyebab Tinggi Kolestrol




Punca kolesterol tinggi?

  1.       Makanan- memang makananlah sumber utama kolesterol. Apatahlagi makanan orang Malaysia terutama Melayu dan India. Nasi Kandar, Rendang, Gulai, lauk goreng dan tumis, semuanya mengandungi kolestrol

Berapakah Pengambilan Kolesterol yang disarankan dalam sehari?


    Cuba cek apa yang kita makan harini dari pagi sampai ke malam? ada tak termasuk menu di bawah ni? Cuba kira dah lebih dari 300mg (kolestrol yang disarankan sehari) tak? 




Tapi, inilah hakikat makanan seharian kita, kan? Betul tak?




2.  Keturunan- ini satu punca utama juga, tetapi tak berlaku selalu. Kalau berlaku, susah nak control. seorang Doctor pernah terjumpa satu keluarga, seluruh ahli dari emak, ayah, anak-anak semuanya kolesterol tinggi. Tengok badan semuanya slim-slim. Dan semua ahli keluarga yang meninggal disebabkan serangan jantung. Ini adalah realiti. walaupon kita kurus, tidak mustahil anda mempunyai tahap kolestrol yang lebih tinggi dari orang yang berbadan besar.


OLEH ITU, shaklee perkenalkan product baru yang membantu menurunkan paras kolestrol secara total dengan sihat..jeng jeng..ini dia..PHYTOCOL-ST 

ni laaa dia..PHYTOCOL-ST yang HEBAT tu

PHYTOCOL ST adalah formula proprietari berasaskan bahan-bahan yang telah terbukti secara klinikal berkesab untuk penyekatan kolestrol dan merendahkan tahap kolestrol.



  • Rumusan daripada beberapa jenis fitosterol asli yang aktif daripada tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin
  • Membekalkan 2,000 mg fitosterol tumbuhan setiap hari.
  • Fitosterol tumbuhan telah terbukti secara klinikal mampu mengurangkan paras kolesterol dalam lebih 80 kajian
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.

PHYTOCOL ST mengandungi FITOSTEROL. Apa itu FITOSTEROL?

Fitosterol juga dikenali sebagai sterol tumbuhan, adalah sebatian steroid sama dengan kolestrol yang terdapat secara semulajadi dalam bijian, sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan benih. Kajian telah menunjukkan bahawa pengambilan fitosterol boleh mengurangkan jumlah kolesterol.



Lebih dari 80 Kajian membuktikan  FITOSTEROL  dapat membantu menurunkan paras kolestrol LDL

Berapakah jumlah FITOSTEROL yang diperlukan di dalam diet harian?

Struktur Kolestrol dan sterol tumbuhan

Bagaimanakah FITOSTEROL bertindak?
Struktur molekul fitosterol adalah hampir sama dengan struktur molekul kolestrol. Fitosterol adalah sterol terbaik yang berfungsi seperti kolestrol.

Merujuk kepada gambar dibawah:-
warna oren -  kolestrol
warna Hijau - fitosterol

SEBELUM  mengambil fitosterol, semua kolestrol diserap masuk ke dalam usus, manakala SELEPAS mengambil fitosterol, kolestrol (warna oren) akan disekat daripada memasuki usus dan diserap masuk ke dalam darah.
Kandungan FITOSTEROL shaklee adalah dari Minyak Tall
Anda juga boleh mendapatkan sumber Fitosterol sebanyak 2000mg sehari dengan mengamalkan  200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato sehari! agak-agaknya, larat tak nak makan semua ni demi mendapatkan 2000mg fitosterol sehari!




 TESTIMONI PHYTOCOL
TESTIMONI PERTAMA :  aras kolesterol turun 22% selepas 2 bulan
Testimoni Phytocol – ST ini daripada Mr. Ethan Wong , yang telah mmengamalkan phytocol ini selama 2 bulan. Beliau mengambil 4 biji phytocol setiap hari tanpa mengambil OmegaGuard dan Lecithin. Kedua- dua produk ini merupakan produk Shaklee yang bermanfaat untuk memecah dan membakar lemak dalam badan. Kedua-dua produk ini merupakan set kurus Shaklee
"My own Phytocol-ST testimonial.
I have high LDL cholesterol problem due to my eating habit. I love "fat" and this is basically a typical Malaysian diet. In Malaysia, there are more than 6 million adults like me with high cholesterol problem.
Below is lab test result for my LDL
26-Mar-14: my LDL level is 129 mg/dl which was at unhealthy level.
Then, I started to use the Phytocol-ST with 4 tablets per day (2000 mg of phytosterols). To test the result, I stopped taking OmegaGuard, Lecithin and even reduce the intake of ESP Soy Protein. My diet were very unhealthy - loaded with fat and less fiber, vegatables and fruits.
What happen after 2 months?
I tested my LDL level again on 30-May. Test result was 101 mg/dl. Total reduction of LDL level is 22%!!
So, hope you can share the Phytocol-ST with friends and families. Reduction in cholesterol may reduce the risk of heart attack, stroke, hypertension and etc.
Don't miss the Buy 6 Free 1 promotion during the National Conference. Even, if you don't plan to buy the promotion just go to buy 1 to 2 bottles to try out this amazing product"

Keputusan bacaan kolestrol Ethan Wang
Sebelum mengamalkan PHYTOCOL
LDL cholestrol : 129




Bacaan Selepas Mengambil PHYTOCOL ST

LDL Cholestrol : 101





TESTIMONI KE -2
freshhhh baru kejap tadi..regular customer saya memang ambik phytocol untuk turunkan kolestrol dan untuk kurus..dia ambik set kurus yang lain termasuk Omega, Lecithin, Herb lax dan Alfalfa..before dia ambik pyhtocol kurang kesan..lepas ambik phytocol, bonusnya aras kolestrol dia turun..meh baca print-screen perbualan saya dan dia di whatsapp tadi..

ade dua testimoni dalam tu...actually...satu dari kak Liza..satu dari ayahanda saya..memang betul..abah dan mak memang sangat menjaga kesihatan..before makan phytocol ni, abah siap buat test darah lagi...and after 2 month makan phytocol abah buat lg..hasilnya memang macam testimoni mereka-mereka yang lain..tahap kolestrol abah menurun banyak berbanding masa dulu abah makan ubat kolestrol hanya turun sebulan tak sampai 0.1 pon! nanti saya mintak test result darah abah before and after dan share kat sini ya!

tak sedar..syoknya nak share pasal phytocol ni sampai panjang berjelaaaa entry kali ni..tak apa lah asalkan cerita yang nak saya sampaikan tu sampai pada anda..ingat, walau anda kurus, walau anda nampak sihat, tapi KOLESTROL ADALAH SILENT KILLER! saya sangat sarankan phytocol ini untuk SEMUA GOLONGAN..wajib lah ambik..KESIHATAN itu lebih BEHARGA DARI WANG RINGGIT..iye tak?

hargailah kesihatan kita sementara boleh..untuk order dan pertanyaan, jangan segan silu hubungi saya ya!

salam sayang :)
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in