MAKANAN TAMBAHAN terpenting untuk anda- pregnancy mommies atau IBU MENGANDUNG for healthy pregnancy..berikan hanya yang TERBAIK untuk si MANJA anda yang bakal lahir!

assalamualaikum..terujanya saya! minggu ni alhamdulillah, ramai sangat family dan kekawan yang update status mereka bakal bergelar ibu! selain adik saya, ada seorang kawan saya yang hamil setelah berbelas tahun mencuba.. alhamdulillah,rezeki anak itu dari Allah jua..GLA complex asbab sahaja..syukur..tapi bukan saya nak cerita pasal GLA kali ni..tapi saya nak stori sikit pasal nutrisi semasa hamil..penting tauuu masa hamil ambik nutrisi yang betul..for both baby dan mommy-to-be..healthy pregnancy so u can enjoy every special moments :)



jom tengok kenapa nutrisi penting untuk ibu hamil



 ok, meh kita tengok apa supplement yang TERPENTING untuk ibu hamil

ESP, OSTEMATRIX, VITAMIN C, B COMPLEX, VITALEA DAN OMEGA

jom tengok pula fungsi setiap supplement untuk ibu hamil ni..
1) ESP membantu perkembangan sel tubuh bayi dalam kandungan. Keperluan protein meningkat ketika wanita sedang mengandung kerana protein diperlukan untuk membina placenta dan sel tubuh bayi. Amalan mengambil ESP ketika mengandung juga dapat mencantikkan kulit bayi. wanita yang mengandung perlu lebih protin untuk keperluan seharian dan ianya meningkat jika wanita itu selepas bersalin dan menyusu baby..jadi, siapa kata protin tak penting? pilihan saya ialah ESP shaklee..kenapa ianya HOT dan sangat recommended? meh baca SINI

nah, kira sendiri berapa gm protin di perlukan sehari :)
2) Vita-Lea adalah multivitamin yang sangat banyak fungsi dan kebaikkannya Ia membantu melengkapkan kekurangan nutrient ibu mengandung yang banyak diserap oleh bayi. Keistimewaan Vita-Lea ia mengandungi iron formula yang membantu mencegah anemia yang sering dialami oleh wanita hamil. Bahaya ke anemia ni? Meh baca kenapa ANEMIA BAHAYA KEPADA IBU HAMIL di SINI

3) OsteMatrix untuk menyokong bekalan kalsium dalam tubuh. Bayi memerlukan kalsium yang tinggi untuk pembentukan tulang, sistem saraf, otot dan hati yang sihat. Bayi akan mendapatkan bekalan kalsium ini dari tubuh ibunya, maka wanita mengandung perlu sentiasa memastikan jumlah kalsium adalah mencukupi untuk keperluan bayi dan untuk ibu itu sendiri. OsteMatrix juga boleh mencegah masalah kejang atau simpul biawak yang sering dialami oleh ibu mengandung. apa beza Ostematrix dan pil kalsium biasa yang ada dalam pasaran?

seriusly, saya memang tak miss makan Ostematrix shaklee ni..sebab Ostematrix ni antara supplement yang bagi kesan segera dan cepat..alhamdulillahhh..bangun pagi badan rasa sangat freshhh dan ringan! masa saya pregnantkan luqman, alhamdulillah tak de masalah cramp kaki simpul biawak dan tak ada masalah sembelit..terima kasih Ostematrix Shaklee..muahhh..
4) B-Complex dilengkapi dengan asid folik dan lapan vit B beserta Folic Acid yang penting untuk saraf dan baik buat ibu hamil..kenapa asid folic tersangat penting pada ibu hamil? b complex mempunyai cukup bekalan asid folic yang diperlukan oleh ibu hamil tau..


5) Vitamin C untuk menguatkan sistem imun badan..bagus sangat untuk ibu hamil yang ada alahan atau mudah di jangkiti selsema demam dsb..


ini lah Vitamin C Shaklee yang HOT tu :)

6) Omega Guard adalah pengganti untuk supplement NeuroGain. Ia mengandungi DHA dan EPA untuk perkembangan otak bayi dalam kandungan. Supplemen ini perlu diambil mulai trimester kedua dan ketiga..meh tengok kenapa Omega Guard ni antara yang terpenting untuk ibu hamil.      Baca di >> SINI <<kepentingan Omega untuk bayi dalam kandungan 

untuk ibu hamil yang mudah kena alahan, loya-loya, sebu perot, mual-mual, anda saya sarankan untuk mencuba Papermint Ginger Plus..ia sangat membantu mengurangkan alahan

ok setakat itu dulu..untuk kekawan yang sedang mengandung, saya sarankan anda ambik nutrisi yang cukup..dan doa saya supaya kandungan anda dan diri anda sentiasa sihat..and enjoyyy your special moments as mommy-to-be!
salam sayang dari saya :)

I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in