Faiza Suhada : Shaklee punca perubahan 360 darjah hidup dan kesihatan seluruh keluarga!


Assalammualaikum

Hari ni saya nak kongsi cerita sorang leader dalam Team OTG saya. Beliau bermula juga sebagai pengguna dan terus decide buat business. Seorang yang sangat kuat semangat, bercita2 tinggi dan komited pada usaha. Beliau punya customer yang sangat ramai dan dengan tu beliau punya group yang besar yang juga datang dari kalangan customer2. 

Jom baca cerita inspirasi kejayaan beliau. Moga sama2 dapat beri inspirasi pada anda untuk berjaya



Kisah Faiza 


Faiza share the real of my journey with shaklee.
Semua orang ada impian. Dari tadika memang dah aim nak jadi accountant. After degree Alhamdullilah dipermudahkan. Kerja di company yang agak besar. Tapi term di Mas kene perform 3 years service baru dapat CA. So aim nak tunggu 3 tahun. Gaji alhamdullilah. Sebulan dekat Rm5000. Jadi dgn umur yg baru 25 tahun so its to much sebenarnya.

Tapi kenapa faiza BERHENTI KERJA untuk shaklee

Kenapa pilih Shaklee

CABARAN AS WORKING BF MOM & STUDENT. Faiza fully breastfeed mom. Tapi malangnya office tak ada surau - bukan company melayu (since kalau nak pray kene ke shopping mall berhadapan dengan office. Jadi, tak kan lah setiap kali nak pam nak kena pergi mall plak kan). So toilet adalah tempat pam faiza. Sedih memang sedih. Tapi tu bukan alasan. Dan hanya 5 ke 10 minit shj setiap sesi.

Since faiza amik professional certifacte untuk jadi professional accountant dan class sebelah petang sampai malam, kadang tinggalkan baby more than 16jam sehari. . Memang sedih. Kadang pam on the way pergi class, kat parking lot, surau. Lebih lagi tak ada quality time langsung dgn family.. Sebab every weekend ade class. Jadi Faiza decide untuk jadi work at home mom (WAHM) even hanya lagi 4 bulan untuk diproposed sebagai CA (Certified Accountant). Rugikan? Tapi faiza tak menyesal pun.

Bagaimana kenal Shaklee

Faiza kenal shaklee December 2012. My first status di fb "shaklee anyone?". Berduyun orang pm kat fb. Tapi febuari 2013 baru terbuka hati nak jd member dbawah naungan kak beeha yunos. Alhamdullilah.

feb 2013 bonus rm240 sahaja
march 2013 supervisor
april 2013 eff sup
may 2013 sr sup
june 2013 eff sr sup
CURRENT RANK DAH CAPAI SR KEY COORDINATOR dan DAH GRAD SHAKLEE PRODUCT TRAINER

TIPS:

1. Jangan cipta alasan
Terima kasih pada masalah yg datang. Dream big
kita kena terima kasih pada masalah yg datang. Ingat Allah xkan uji dan duga kita kalau kita x mampu. Jangan cipta alasan. Buang istilah Kalau tu kalau ni. Cari jalan untuk keluar dari kesempitan tu.
Contoh : tak ada duit nak ambil stok. Siape suruh ade stok? Bila customer confirm bayar baru order. Kalau ade customer nak cod berterus terang. Tak salah. Jangan malu. InshaAllah Allah permudahkan.
Impi yang besar-besar. Macam faiza aim nak jadi master. Kalau tak dapat jangan jatuh dan menangis. Bangun dan usaha teruslah berusaha.

2. sabar dan tabah.
Capai target anda. Ini tanggungjawab anda. Dugaan orang berniaga. Ada pasang surut. Sabar. Katakan anda nak hit 3000uv. Sebulan ada 30hari. Anda perlu cari 100uv sahaja sehari. lebih kurang rm300 sahaja. Jika tak dapat sale rm300 pada hari tu. Lipat ganda usaha untuk esok hari. Buat rm600 sale pulak. 
Ingat lagi dulu. Kisah magik ni Faiza sendiri yang alami. Magik of sabar. Masa tu 23.3.2013 uv faiza 286 sahaja. Tapi keajaiban 24.3 sale faiza sehari hampir rm8500. So kene sabar. Anything can happen.. Tabah itu penting. Bartahan dalam perniagaan inilah cabaran utama kita. bila dah beranak pinak plak (ada downline), tanggungjawab kita untuk bimbing anak-anak downline berjaya. Ingat as a leader kita dibayar. Buang rasa takut nak jadi leader.

3. amalan rohani
Ini yang paling manis. Syukur ya Allah. Time kerja dulu out of 40org acc staff, kami hanya 4org islam. Kekangan yang amat tinggi hatta nak solat fardhu apatah lagi nak solat dhuha. Namun bila faiza amalkan dhuha,ya wahhab,al waqiah, cuba untuk bangun malam. SubhanaAllah. its really works. Sangat bersyukur. Allah maha pemberi. Jika rasa sempit dada. Mengadulah pada Nya.. Nangis sepuasnya. Mintalah apa yang anda idam.

4. usaha kuat dan kenali Shaklee betul2 dan jatuh cinta pada Shaklee
Usaha kena kuat. Jangan berdoa tapi tak usaha. Allah tak kan ubah nasib umatnya jika kita sendiri tak usaha. Usaha tanpa doa tu sombong, doa tanpa usaha tu tipu.

Amalkan 4p ni

1) product -kenal product yg kita nak target. Google atau baca product yang kita nak jual. Baru tak kene hentam bila customer bertanya. Ni juga tips untuk kita pandai dalam konsultasi customer.

2) place- kat mana kekuatan kita nak business. fb ke blog ke. Jgn pulun semua tapi tak berupdate pun. Faiza start dengan page yang highest liker kat fb. 

3) promotion-buat gambar dengan watermark sendiri. Belajar cara buat poster dan edit gambar. 

4) price- Jangan jual bawah harga ahli, kena pandai beri harga dan main dengan harga untuk nampakkan yang Shaklee tu affordable mampu beli. 


Syukur..Faiza berhenti kerja dgn bonus hanya separuh gaji sebelum ni. Berjudi dengan keadaan yg terdesak. Dari segi wang ringgit faiza terus terang kata sepanjang 5bulan ni cukup struggle. Namun alhamdullilah june lepas bonus dah lebih kurang gaji.

Sekarang mungkin kita rasa sangat susah. Tapi ingat MANIS yang di depan. Sekarang kerja! Cangkul tanah semai baja.

Salam
Faiza Suhada


Wahm top secret empayar

Sebahagian gambar2 sepanjang ber-shaklee



NC 2014


Award NC 2014

Bakal Master Coordinator

Diner Majestic Night NC 2015
Bersama sideline Shaklee

Award sepanjang ber-shaklee

Sudah bergelar Shaklee Certified Product Trainer
Bakal2 sideline sama2 menggapai master coordinator
Percutian 6 bintang : Umrah-Abu Dhabi-Dubai 



Terlalu banyak kejayaan yang Faiza dah cipta sepanjang 4 tahun berbusiness Shaklee. Award, reward dan peluang yang Shaklee beri terlalu banyak. Setiap bulan tanpa gagal Shaklee beri bonus dan incentives, dan setiap tahun ada sahaja conference untuk meraikan kami agent Shaklee dan dapat award atas usaha, dan setiap tahun Shaklee beri percutian dalam dan luar negara TANPA GAGAL.


Tahniah Faiza. Teruslah mencipta kejayaan dalam Shaklee. Teruslah membantu ramai orang untuk berjaya dan kaya dalam Shaklee. Saya percaya Faiza dan team wahm akan terus mendaki puncak kejayaan dalam Shaklee. Sentiasa lah menyinar, sentiasalah menyerlah. Akak doakan Faiza dan team sentiasa konsisten dalam Shaklee dan bergelar Master Coordinator soon. Amin.

recover Bell Palsy dalam masa 3 bln lebih with Shaklee



Bagi mereka yang nak kenal2 Faiza dan tau kisah beliau lagi2 kisah beliau recover dari Bell Palsy dalam masa beberapa bulan dengan Shaklee semata2, boleh direct pm beliau. Dan jika anda mahu berada dalam team Wahm under beliau, boleh terus ke fb beliau.

Jika anda ingin melakar kejayaan seperti Faiza dan ada impian yang besar utnuk merubah hidup anda atau mahu jana income bersama Shaklee, Whatsapp atau email saya. Inshaallah saya bantu anda capai apa yang anda mahu asalkan anda mahu bermula dan konsisten berusaha. Whatsapp saya segera dan mulakan langkah pertama anda segera!

Salam sayang,

I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in