petua hilangkan EYE BAG dan hitam bawah mata secara semulajadi!

EYE BAG atau nama melayunya, sembab bawah mata, atau hitam bawah mata ni memang masalah semua wanita terutamanya. Tak kira lah yang student ke, dah beranak pinak sekalipon. Bila kurang tidur, kerap mengadap skrin komputer atau hp, dan bila usia mula meningkat, mula lah masalah eye bag ni jadi makin serius. Tambahan pulak kita seringkali buat tak tau pasal mata. Padahal, mata lah paling banyak bekerja kan. 



Entri kali ni saya nak share petua hilangkan eye bag dengan cara yang semulajadi. Dengan bahan2 yang mudah anda dapati kat rumah tu.


Petua hilangkan eye bag 

Berikut ini beberapa cara mudah hilangkan Eye bag menggunakan bahan alami yang dapat diperoleh di sekeliling kita ;

Sisa Rendam Tea



Uncang teh yang terpakai yang di simpan dalam peti sejuk ternyata dapat digunakan untuk menghilangkan atau mengurangi eye bag, caranya mudah aje, letakkan uncang teh yang dah di sejukkan di atas mata yang tertutup selama 15 menit dan lakukan secara rutin.

Hirisan timun



Mentimun memang sangat mujarab untuk berbagai masalah kecantikan, salah satunya dapat digunakan untuk masalah Eye bag. Caranya cukup dengan menghiris nipis2 mentimun yang sudah di sejukkan dalam peti sejuk, gunakan untuk menutup kelopak mata, diamkan selama 15 minit.

Almond Oil ataupun Minyak Badam


Ramai tidak tahu yang almond oil boleh bantu untuk mata panda ataupun eye bag tau. Sebab almond oil mengandungi Vitamin E tinggi.

Boleh sapu seperti pelembap biasa di sekitar mata dan masuk tidur sperti biasa. Ia membantu ratakan tona bawah mata dan kulit menjadi lebih sihat dan tidak kusam.

Kentang


Selain sebagai bahan makanan yang mengandungi karbohidrat, kentang ternyata juga memiliki manfaat yang bagus untuk menghilangkan eye bag. Caranya hampir sama ketika kita menggunakan mentimun. Ambil 1 buah kentang lalu iris tipi tipis ddan gunakan untuk menutupi bagian kelopak mata.

Eye treatment cream


Nak lagi mudah? Shaklee mempunyai eye treatment cream yang special untuk mata, yang juga mempunyai fungsi untuk menghilangkan eye bag dan sembab bawah mata


eye treatment shaklee terbuki secara klinikal tau!

Antara testimoni eye treatment :





Lagi fresh testimoni eye treatment shaklee yang super best tu di SINI

nak dapatkan mata bebas eye bag dan hilang hitam bawah mata dengan mudah? PM kak bee ya!


I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in