Berjaya mengumpul 1540 oz dlm masa 4bln!Zabrina berkongsi rahsia..

salam semua..alhamdulillah..hari yg baik..mulakan hari anda dengan zikrullah..memuji nama Allah..insyaAllah, hari anda akan berjalan lancar dengan izinNYA dipermudahkan juga..hari ni saya nak kongsi satu tips yang saya dapat kat group SGL (shaklee golden lounge)..tips dan rahsia rakan seperjuangan saya Zabrina Ar mengumpul stok susu dengan banyak..jom baca jom..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Banyak PM serta SMS yang saya terima nak tau apa rahsia saya banyak susu..

Meh saya nak kongsi dengan anda semua...

Semasa mengandung...

  • Niat ' Aku nak fully breastfeed' anak ni..
  • Baca surah Al Hujarat selalu..
  • Doa berpanjangan hingga sekarang
  • Sembahyang Hajat.
  • cuci nipple hari2
  • buat persediaan awal-google psl bf
Sejurus selepas bersalin..
  • Minta nurse bagi anak secepat mungkin utk bf (Breastfeed)
  • Dalam wad susukan sejam sekali
Berpantang
  • Minum air 3 liter atau lebih
  • Minum susu Anmum Lacta
  • Ambil vitamin Shaklee set berpantang
  • Mula mengepam 2 minggu dalam pantang..
  • Jadual pam yang konsistem (jika tak dapat pam saya akan bagi baby df)
  • rehat secukupnya-walaupun memang tak cukup sebenarnya..
  • susukan anak sekerap mungkin
  • Train anak guna botol umur 1 bulan (nak kerja kan..)
Sekarang
  • Pam 2 kali di tempat kerja
  • Balik pam sebelum tido
  • df anak bila balik kerja (df=Direct Feeding)
  • kat rumah df je tak bagi botol..
  • suruh anak doa susu kita banyak..
  • sokongan suami n keluarga..juga pengasuh..
  • kongsi pengalaman dengan ibu2 menyusu yg lain (InsyaAllah rezeki anak akan bertambah)
  • minum air 3 liter atau lebih..(ni air suam je tau..air manis tak kira ye)
  • jaga makan
  • Ambil vitamin shaklee jugak..set 3M+pd
  • kurang minum kafein
  • minum milo, soya, esp, pd, mealshake (zara punye)..saya tak minum ais..
  • sentiasa positif n tenang walaupun banyak keje...huhu...
  • senyum..sambil pam baca doa ibu menyusu n selawat banyak2...


Ha tu le rahsia saya..bukan ape pun saya buat..saya cuma pegang konsep SUPPLY vs DEMAND...susu kalau di keluarkan makin banyak dihasilkan..pokok pangkalnya kita ibu2 ni kena rajin..kena korban masa n tenaga sikit le..penat memang lah kalau ikutkan..tapi kita akan rasa puas hati bila tgk anak membesar dgn susu kita sendiri..Alhamdulillah..Zawir hampir 8 bulan lebih saya susukan..


#amalkan supplement Shaklee..di Shaklee ada supplement bagi memastikan tubuh ibu-ibu kekal cergas dan bertenaga :

1- familly wellness set - sebagai supplement asas yg mengandungi Vitalea, Vitamin C, B Complex dan ESP (Energizing Soy Protin)
2- saya add ostematrix utk memastikan keperluan kalsium sentiasa mencukupi utk keperluan badan saya dan keperluan kalsium anak yg saya susukan.
3- saya juga add on Performance Drink yang berfungsi mengekalkan elektrolit bg membantu mencegah penghidratan dan terbukti secara klinikal dlm memelihara paras gula darah yg penting bg otot. Juga memberi anda karbohidrat bagi daya tahan.

bagi saya, set ini adalah set yang terbaik buat ibu2 yang BF kerana ia memberi manfaat secara menyeluruh. Gabungan Ostematrix dan ESP lebih cepat memberikan kesan dalam peningkatan susu ibu (dengan syarat patuhi 3 perkara asas penyusuan). Bagi ibu2 yg bekerja pengambilan ESP merupakan satu energy booster. Meningkatkan sexuality performance juge :) ^^Performance drink sangat membantu badan saya kekal cergas walaupon hingga ke ptg..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
haa...mcm mane?teruja ke tak?jadi, anda dah checklist ke..cukup ke anda mengepam sehari?ada ponteng mengepam tak?cukup ke air masak minum dalam sehari?diet seharian..pemakanan tambahan..disiplin tu sume perlu..lebih2 lg zikir, doa..tanpa izinNYA, tak mungkin kita dapat apa yg kita inginkan kan..saya pon dah share tips banyakkan susu, doa dan checklist yang anda perlu tgk dalam usaha menjayakan penyusuan ibu ini - disini
doa saya sentiasa mengiringi usaha kalian..sampai jumpa lg ye :)
Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com atau PM saya di <Beeha Yunos>

 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in