Slipped disc - semua WANITA perlu mengambil kalsium yg secukupnya utk mengelak masalah tulang beralih..

salam utk semua pembaca..mcm mane anda hari ni?moga sihat n mood ceria aje k..entry lepas saya da cite pasal tanda kekurangan kalsium, berapa banyak kalsium patut anda ambil, dan jenis kalsium yg terbaik supaya tak de side effect..so, arini saa nak share sesuatu yg saya rasa patut saya kongsikan dgn anda..terutamanya wanita..tak kira laa anda masih bujang, dah berkahwin, dah ade anak atau belom, mahupon yg dan dlm kategori warga emas..haaaa..suspend kan..jeng2..saya nak cita pasal slide disc..jom baca jom (credit : kak farihah via kak cery)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pagi ini, lepas makan Ostematrix, teringat pulak kepada cerita sahabat saya, jadi di sini, saya ingin kongsikan cerita dari sahabat saya, Puan Zabrina Ar. Jom kita baca :)


Jumaat lepas..sedang kami makan2 tiba2 datang seorang rakan yang berjalan sungguh perlahan sekali..gerak langkahnya..menghairankan kami semua..kenapa dia begitu? kebetulan dia duduk di sebelah saya selepas dia mengambil hidangannya..

"Akak kenapa mcm ni?"

"Akak slipped disc.."

saya yang pernah dengar tetapi tidak tau ape puncanya terus lagi bertanya..

"Slipped disc ni tulang belakang yang “teralih” atau“mengelongsor dari kedudukan asal sebab gel antara tulang yang berfungsi menyerap tekanan bocor seterusnya mengakibatkan alihan. Bila terjadi tulang akan tekan pula saraf-saraf yang kawal anggota badan macam kaki, tangan dan leher. sakit sangat boleh buat badab jadi kebas." Dia menjelaskan dengan panjang lebar...


"Kak..tanye lagi..nape leh jadi mcm ni..apa puncanya.." 

rakan ini menyambung lagi...

"Dulu akak mcm awak..myusu anak.. perah2 jugak sampai anak umur 4 tahun..pastu dukung anak 2 orang sekali naik tangga..masa tu rumah tingkat 2...ada satu hari tu akak bersin..bunyi 'krak'..serta merta badan kejang..bawa gi hospital..then doktor bagi tau tulang teralih..dia menyambung lagi...akak dulu tak amik kalsium..susu pun tak minum..vitamin apatah lagi.."

sempat juga dia memberi nasihat kepada saya..

"anak ambil kalsium kita..jadi awak makan lah kalsium..minumlah susu..saya pun mengiyakannya.. akak sekarang penggil orang buta untuk urut n buat acupuncher..."

Apa yang saya nak hi-lite kat sini..pentingnya kalsium untuk tulang kita..marilah kita cegah sebelum parah..hanya orang yang mengalami slipped disc ni rasa kesakitannya...jangan kata makan vitamin tak penting..tak penting jika kita semua boleh makan ikut PIRAMID MAKANAN. ye..baru kata vitamin or suppliment or ubat (kebanyakan orang panggil..tetapi vitamin n ubat BEZA!)..saya bagitau bukan sebab saya SHAKLEE distributor tetapi sebagai ingatan untuk kita semua...


Sekian..salam senyum....fikir2kan lah..sihat sebelum sakit..harus berjaga-jaga...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni lah apa yang Puan Zabrina tulis. Seriyau pulak baca. Pastikan makanan kita mengikut piramid yang dicadangkan dan dengan keadaan hidup kita sekarang yang penuh & dikelilingi dengan pencemaran, tekanan, kesibukan, bahan tambah makanan, pengawet bla bla bla, fikir-fikirkanlah.. Adakah makanan tambahan / supplemen penting untuk kita? 

TETAPI, jika anda telah pun mengambil makanan tambahan tetapi masih lesu, kerap sakit & tiada perubahan, ada sesuatu yang tak kena. Check semula ya =) Kalsium pilihan saya? Tentulah Osteomatrix Shaklee (^_^)


fakta ringkas: OsteMatrix Membekalkan:

  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium


KESIMPULANNYA
Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix.


Jika anda seorang yang bekerja dan sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!

Jika anda seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.

Jika anda seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.

Jika anda seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang ( osteoporosis)

Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda!

Paling best tentang Ostematrix Shaklee sudah tentu TIADA SILIKA GEL !



Ada orang mengambil suplemen untuk kecantikan, lebih dari itu, dia juga mendapat kesihatan
Ada orang mengambil suplemen untuk kesihatan, tambahan dari itu, dia juga mendapat kecantikan


fikir2an la ye.. :)




Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com atau PM saya di <Beeha Yunos>

 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in