testimoni penggemar PERFORMANCE DRINK..sesuai utk semua..boost energy level, travel umrah dan haji, utk pesakit diabetes dan gout, wanita yg sentiasa sibuk, and everybody can drink it!

haaa...last entry aritu masih panas dgn entry PERFORMANCE DRINK kan..atau lebih glamer dgn PD..ehhee so kali ni saya nak share testimoni-testimoni mereka2 yg dah jatuh cinta dgn Performance Drink Shaklee ni..bkn tu je..suami2 diorg pon mmg dah suke abis dah...almaklum seperti yg sume tahu..lelaki susah sket nak suh telan2 pil ni..so..yg senang, mudah cepat zassss...dan bertenaga ehehe tentulah Performance Drink Shaklee..ehehee..jom baca jom :)



(1) testimoni Puan Tuty tentang suaminya yang mencuba Performance Drink ni..

Incik N (suami saya) bekerja sendiri dan berada di jalan raya hampir sepanjang hari. Perjalanan memakan hampir 200km setiap hari. Sudah tentulah badan jadi letih. Jadinya, saya akan bancuhkan PD dalam 1botol air untuk bekalan semasa berkerja. Setelah beberapa hari, Incik N memberitahu badannya sudah tidak berapa letih. Saya pun lihat muka suami saya kurang letih dan lebih ceria.

Oh, Incik N juga mempunyai hobi berbasikal. Sebelum saya bersalin, hampir setiap minggu Incik N akan berkayuh bersama-sama rakan seangkatan. Bukan berkayuh keliling taman ya. Mereka berkayuh jarak jauh. Antaranya daripada Puncak Alam ke Pantai Jeram sejauh 45km pergi dan balik. Menaiki bukit ke kampus UiTM Puncak Alam. Jalan ke kampus itu boleh dikatakan seperti mini genting highland yang memerlukan pendakian mencabar. Naik kereta pun terasa tinggi sungguh bukit itu.

Selama saya cuti bersalin, Incik N memang bercuti terus daripada berkayuh basikal. Hampir 2 bulan lebih. Semalam, Incik N ikuti satu ekspedisi berbasikal daripada UKM ke Bagan Lalang sejauh 90km pergi dan balik bermula daripada pukul 8 pagi.Perjalanan sehala sahaja memakan masa 4 jam lebih. Saya berasa risau kerana Incik N sudah lama tidak berlatih dan sebelum ini, Incik N akan mengadu keletihan apabaila pulang berbasikal. Paling teruk apabila kadangkala kakinya kejang semasa berkayuh.

Saya bancuhkan 3 liter air PD untuk bekalannya dan berdoa segalanya berjalan lancar. Mestilah risaukan sebab berkayuh dalam cuaca yang panas terik. Kita naik kereta dengan penghawa dingin pun rasa letih dan haus bila tengah hari.

Nak tahu apa reaksi Incik N selepas kembali daripada ekspedisi?

Saya      : Abang Ok tak? Kaki kejang tak?
Incik N   : Abang Ok je..Badan pun tak letih sangat. Yang best tu, kaki tak kejang.
Saya      : Alhamdulillah.
Incik N    : Abg N**r dengan Abg F***i pun hairan yang abang boleh kejar. 
               Abang bagitahu la yang Abang ambil air PD.

Tersenyum lebar saya mendengarnya. Dalam geng basikal tu, Incik N antara yang terkebelakang sebenarnya. Memang Incik N sudah jatuh hati dengan PD sebab jika saya terlupa, dia akan mengingatkan untuk membuat air PD untuknya. 
 
 
 
(2) testimoni ajaib Kak Nadiah .(dari blog kak cery)..pengalamannya ketika beliau demam dan ketika abahnya demam....

"...................masa tu rasa mcm nak pengsan...perut macam kena cucuk2 dan di pulas2...buang air pun dah tak keluar apa...badan jadi dehidrasi dan terketar2 tak larat...masa tu memang ummi terbaring je even nak bangun duduk pun tak larat dah...nak bercakap pun dah takde tenaga....muka pucat macam takde darah...suami dan abah ummi risau yang amat...berkejar pergi farmasi beli ubat sakit perut dan cirit birit yang paling bagus(kata ahli farmasi tu la)...masa tu otak ummi dah jammed...tak boleh fikir apa dah...apa org bg semua ummi ambik...janji baik...malangnya sampai ke petang it's getting worse...sampai ummi nak angkat tgn pun tak larat dah...punya la susah hati ahli keluarga ummi, masing2 dah ingat nak bawa ummi pergi hospital...

Sesungguhnya Allah tu Maha Berkuasa...dengan takdir tuhan anak sulung ummi boleh bawa kat ummi satu bakul vitamin2 shaklee (memang vitamin yg ummi makan ummi bubuh dlm satu bakul khas)...anak ummi kata"ummi ni ubat ummi...makan la ummi"...berlinang air mata ummi...ummi buat isyarat menggunakan mata pada suami ummi...ummi bisik pada suami ummi " Abang, tolong keluarkan vitalea 1 biji, b compleks 2 biji, dan vitamin c 2 biji, abang patahkan dua dan abang tolong bancuhkan satu gelas performance drink ye"...suami ummi turutkan sahaja....Subhanallah, menjelang maghrib, secara perlahan2 ummi rasa sakit perut ummi berkurangan, badan ummi terasa sedikit segar dan bertenaga dan cirit birit yang ummi deritai tadi beransur sembuh...SATU KEAJAIBAN BERLAKU!!!!Syukur atas nikmat yang Engkau berikan ini Ya Allah....

Menjelang malam, sebaik ummi kembali normal seperti biasa, abah kesayangan ummi pula mula bersin2 dan melarat sehingga sakit kepala...Masya Allah!!!Sekali lagi ummi di duga...abah ummi dah mencecah 70 lebih usianya...so, bila sakit memang terus macam nak demam...abah ummi kata, selalunya kalau dia kena bersin dan selsema seterusnya bawa ke demam memang akan ambil sehingga 1 minggu baru sembuh...sedih ummi mendengarnya... ummi bagi abah ummi makan vitalea 1 biji, b compleks 2 biji dan vitamin c 2 biji dan di patahkan kepada 2 bahagian (jd 4) dan ummi suruh abah ummi minum air masak suam banyak2...terus dia tidur...

Subahanallah!!!sekali lagi keajaiban berlaku...Sesudah ummi solat subuh...abah ummi menghampiri ummi terus cakap "Shaklee memang Bagus laaaa...tak pernah selsema dan demam abah boleh beransur baik dalam masa sehari je...."...Sekali lagi ummi bersyukur yang amat...sesungguhnya ummi percaya bahawa jika kita yakin dengan sesuatu yang kita makan di samping berdoa ke hadrat Allah (Vitamin hanya penyebab tetapi kesembuhan datang dr keizinan Allah SWT) Insya Allah...pasti kalian juga akan merasai keajaiban dan perbezaan vitamin shaklee ini seperti ummi...Dan insya allah, ummi sekeluarga akan terus mengamalkan Shaklee dan jika ada kebaikan yang ummi perolehi, ummi akan terus kongsikan dengan kalian...
 
 
(3)  Testimonial Mariam Ab Wahid (dari blog mamaQaireen) : Sy mencari suppliemnt yg sesuai utk diri esp utk mengerjakn umrah pd bln ramadhan yg sgt memerlukn ketahan physical & mental :-) Azrin Mohd mencadangkn Set A + PD sebagai bekalan. Alhamdulillah...berkat pengguna suppliemnt n PD, kami sekeluarga sihat tanpa batuk, selsema & demam ketika di tanah suci & sekembali ke tanah air. Kami dpt menjlni ibadah dgn sempurna tnpa rasa letih & kepenatan dgn keadaan cuaca panas sehingga mencecah 54deg. Selain tu,dgn Cinch Mix Shake & Lecithin sy berjaya menurunkn berat sbyk 2kg pd minggu petama & seterusnye. Thanks Rin for your advice! terus terpikat nk join shaklee :-)
 
 
(4) Testimoni suami Pn Lia, (blog kak cery), beliau seorang pelumba basikal...
"..Abang rasa best betullar berkayuh dengan minum Performance Drink ni..before this kalo berkayuh Abang memang rasa sakit kaki setiap kali balik rumah..Lia perasankan..?tapi sekarang ni dah ok dah..sejak minum PD ni..dulukan Lia bekalkan air suam biasa untuk Abang bila setiap kali Abang nak mengayuh..different sangat minum air suam tu dengan PD ni..bila minum PD, tekak tak rasa kering walaupun berkayuh lama dan jauh..pastu Abang siap bg kawan2 rasa PD ni..derang kata ape tau..air ni rasa lain..lebih kurang macam air garam yg doktor bg tu kalo kita kena cirit birit..TAPI..ni laaaaaggiiiii sedappp..! PD memang best lahh..! Dah tak sakit kaki dan tak penat cam dulu lagii..."

.. since last week saya menggantikan puasa..jadinya ada masa-masa tu saya tak sempat bersahur al-maklumlah..puasa sorang-sorang kan..jadinya, saya pun sempat bancuh PD satu gelas dan terus minum..wah..! rasa nyaman dan segar..terus terbukak mata..rasa PD ni ala-ala oren tang tu tapi laaaagggiiii sedappp.. betul tak tipunya lahh..pastu saya berpuasa macam biasa..yang saya perasan, kalau saya berpuasa,bile dah mask tengahari, mesti melepek..tak larat..mulalar rasa haus tu datang..tapi kalini AlhamduLILLAH..masih bertenaga dan tak rasa haus langsung..boleh buat keja cam biasa seperti saya tak berpuasa lak..hehe..memang PD terbaiklahh..!
 
 
 
tu baru sket aje tu testimoni yg saya letak dan compile kat sini..byk lg...dan mcm biasa, belum cuba, belom tahu powerful of this performance drink ni..best2..

 
 
Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email ke bee4211@yahoo.com
 
 
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in