3 supplement asas yg PERLU ada utk dptkan berat badan yg ideal

Salam..Alhamdulillah bertemu lg..saya masih dlm mood nak cerita pasal Shape up Program..ramai yg tanye saya, apa yg sesuai..basically utk shape up Program ade 3 basic item yg perlu ada..(credit to mama cery)

1) Detoks - anda bole pilih sama ada mahukan Fiber atau Herblax
2) Protin - anda bole pilih sama ada mahukan Cinch Shake atau ESP


  1. Kenapa protin? Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
  2. Kenapa kene detoks?Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. :)... tahukah anda... kunci asas untuk kurus adalah detox dulu yaaa..)
  3. Kenapa perlu Lecitin?: ..berfungsi untuk memecahkan lemak2 ...Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh bdn..
 
Utk option protin ade 2 kan..saya terangkan fungsi setiap satu supaya anda mudah buat pilihan ye..

1)  Cinch Shake - Cinch Shake..adalah serbuk protin yg diperkaya dgn Leucine iaitu asid amino yg memberi signal kepada badan utk memelihara otot semasa pengurangan berat badan.Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.


 



Fakta yg anda perlu tahu tentang Cinch Shake

  •  Cinch™ Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan.Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda.

Setiap kali anda menikmati Cinch™ Shake, anda akan memperolehi 24 gram protein dan ini adalah penting. Mengapa? Ini kerana protein digunakan untuk membina otot yang boleh meningkatkan metabolisma anda dan membakar kalori. Makanan yang kaya dengan protein juga dapat menahan kelaparan, ini boleh membantu mengurangkan pengambilan makanan ringan di antara waktu makan. Dan tidak ketinggalan juga terhadap kandungan leusina dan zat-zat yang diperlukan oleh badan anda:
  • Memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa seperti santapan manis/ pencuci mulut
  • Mengandungi Cinch Pro™ iaitu suatu campuran protein eksklusif yang diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot semasa anda mengurangkan berat badan
  • Terdapat 24 gram protein dalam setiap sajian bagi membolehkan anda berasa puas dan kenyang
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan..(soya bukan GMO)
2) ESP - saya dah share byk entry pasal ESP disini


* Utk option protin dlm Shape up Program ni,  saya syorkan protin Cinch Shake namun jika anda ibu yg masih menyusukan bayi dgn susu ibu, saya syorkan pengambilan ESP sbb kebaikan berganda kepada ibu dan juga anak yg disusukan itu..dan memadai bg ibu yang menyusukan anak itu utk shape up program cukup dengan ESP dan Lecithin dan jgn lupa dgn set penyusuan shaklee ye..


Untuk detoks juga ade 2 option..saya terangkan kedua2 option tersebut ye..

1) Fiber - Fiber Plan Unflavored. Ia menyokong kesihatan jantung dan utk fungsi usus yg sihat.

Pautan
 
FIBER PLAN UNFLAVORED :Serbuk serat semulajadi yang tidak berperisa sangat kaya dengan Vitamin C dan sesuai dibancuh dengan jus buah-buahan, susu dan minuman yang lain. Setiap hidangan mengandungi 4g serat larut air
7 kebaikan Fiber :
  • Membantu detoks dan juga membantu bowel movement (usus mudah lawas) - Bowel movement ni penting utk kesihatan usus dlm badan. Tahukah anda jika diet harian anda rendah fiber, bahan2 makanan yg melekat didinding rektum tu akan berada disitu average dlm 3hari dan ada juga yg sehingga 14hari, dan kotoran itu lah menyebabkan toxic tinggi dlm badan dan seterusnya menyebabkan byk sebab2 penyakit seperti perut kembung,sembelit, jerawat, bau mulut, naik berat bdn, lesu, bla blabla. Sebab tu pengambilan makanan tinggi fiber penting utk memendekkan masa kotoran itu berada dlm badan.. Bagaimana? Begini.. Fiber akan serap,sedut, (mcm sponge)pelbagai jenis toxic tu dan seterusnya menyingkirkan kotoran itu dgn segera dari dlm badan.
  • Memerangi kanser -Pengambilan diet harian yg tinggi fiber juga membantu dlm menggalakkan bakteria yg 'baik' dlm isi perut, mengurangkan bahan2 yg menyebabkan cancer. Pakar2 bersetuju bahawa badan mudah mendapat cancer jika epidermin bdn kita terdedah terlalu lama dgn bahan menyebabkan kanser . Sebab tu fiber ni membantu secara tak langsung dalm memerangi kanser
  • Membantu merendahkan kolestrol -
  • Mengawal paras gula - Water soluble fiber menghentikan secara langsung kenaikan paras gula/glukos, mengurakan perlunya insulin dan seterusnya membantu pesakit2 diabetis
  • Mengawal uric acid dlm badan - Sebab tu fiber ni penting bagi pesakit gout dan arthritis dimana penyakit2 tu berpunca daripada uric acid yg berlebihan .
  • Mengurangkan berat - Secara teorinya , fiber ni berfungsi menyerap cecair (mcm sponge) yg banyak dlm badan, Fiber juga memberi rasa kenyang dan seterusnya mengurangkan selera mkn.
  • Menggalakkan jantung yg sihat.
 
2) Herblax
Herb-lax is the most effective, gentle colon detox and cleanser . It contains 9 herbs and is recommended to take before going on your supplement program. ...which helps to pull the toxins and poisons out of your system. If you want to use as a laxative, use at night, and if your are looking for a body purifier,.... take with your meal.remember that your colon knows only to do one thing and that is to absorb. It does not know the difference between good nutrients and toxins , so it will keep reabsorbing good and bad. To avoid body pollution , keep your colon clean and healthy. Remember all disease starts in the colon. So lets keep things moving,........ and in the end..... everything will come out fine!
 
[TESTIMONIAL HERB LAX]
"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam..."
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan"
 
** Utk detoks, anda boleh pilih samada nak Fiber atau Herblax.. ikut budget anda la ye.. Antara fiber dan herblax..fiber lebih optimum resultnya :..Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit.selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman..dan herblax juga tak kurang hebat sbb ia merupakan option pada siapa mahukan pil yg lebih ringkas sbb heblax berbentuk tablet..




Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut utk mendapatkan set ini pada harga istimewa, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284. Pembelian akan saya sertakan sekali dengan konsultasi dan panduan pengambilan vitamin yang betul.

I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in