Anak anda ECZEMA?? 3 item yg Wajib ade utk atasi masalah ni..dan jom baca cerita iffah merawat eczema anaknya

salam semua..alhamdulillah bertemu lg..dah bape hari xupdate blog dek kerana kekangan masa..so, hari ni..saya nak cerita sket pasal eczema di kalangan kanak-kanak..kalau org dewasa yg ade eczema (mcm saya), lain cara rawatan dan pemakanan supplementnya..kalau kanak2, lain pula..al sebab kanak2 ni kalau nak bg supplement, make sure yg bole dan sesuai peringkat umur mereka..kite tak mahu la pulak sebab nak mereka sihat, semua supplement kite bg redah aje..kena ade ilmu dlm ape pun yg kite wat, sama jugak, nak makan vitamin pon kena ade ilmu gak kan..kalau tak tahu atau tak arif, kite rujuk kepada yg lebih tahu..kan..kan..

tgh saya dok ralit baca page Shaklee GBS kat fb (group tertutup customer shaklee), saya tertarik pd satu pos yg di tulis oleh rakan shaklee jugak iaitu iffah..beliau berkongsi bagaimana cara dia merawat eczema anak dia yg sejak lahir dah ade eczema ni...so, mana yg ade masalah serupa, bole jdkan panduan..eczema pd kanak2 tak boleh dibiar begitu sahaja..sebetulnya, pada peringkat kanak2lah kite patutnya cuba selesaikan..sebab eczema bukan sekadar ruam2 biasa..tp eczema kesannya akan bertambah teruk dan buruk jika tidak dirawat dgn cepat lagi2 laa kanak2 sbb kanak2 antibodi belom begitu build up lg..malah akan memudaratkan sehingga boleh mengancam nyawa! nnti saya akan share bahaya eczema pada kanak2..tp sebelum tu, saya nak share cerita iffah..jom baca..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baiklah, hari ini saya dihujani pertanyaan tentang Eczema. Tidak saya nafikan saya mempunyai mengalaman menjaga baby Faheem yang di sahkan menghidap eczema sejak lahir lagi. Faheem mendapat eczema kerana saya mengambil steroid ketika mengandung (kerana masalah kesihatan SLE saya).

Pelbagai alternatif rawatan yang ada tetapi rata-rata mengatakan ianya bertindak sementara dan mempunyai kesan sampingan yang memudaratkan. Jadi, saya di sini ingin berkongsi pengalaman saya merawat masalah eczema yang dihidap oleh Faheem sejak lahir lagi.

Peringkat Awal Kemunculan Eczema Faheem Shaklee Meal Shakes

Sejak dilahirkan lagi, Faheem telah mengambil steroid (dalam bentuk cecair) kerana dari dalam rahim Faheem telah mendapat bekalan steroid dari saya(Steroid tidak boleh dihentikan pengambilan serta merta). Akibatnya, timbullah ruam-ruam kecil, merah dan gatal-gatal pada pipi dan leher Faheem. Keadaan bertambah teruk apabila saya diserang SLE yang aktif pada minggu kedua berpantang mengakibatkan dosage steroid di tambah dan eczema Faheem mengganas. Ruam Eczema semakin banyak, dan jelas kelihatan dan akibat di garu ia menanah.

Antara serangan Eczema yang teruk_Shaklee_Faheem

Pelbagai rawatan dah saya cuba. Pergi berjumpa pakar kanak-kanak, pakar sakit kulit… tapi kesannya hanya sementara. Bila disapu cream ia berkurang apabila tidak ia kembali. Hampir setahun saya mencuba akhirnya saya melihat perubahan setelah saya mengambil breastfeeding Set Shaklee ( Set Basic, OsteMatrix dan Energizing Soy Protein(ESP)) atau lebih popular dengan nama Set 3M dan bagi luaran saya mandikan Faheem dengan Basic H2 Shaklee.

Selepas pengambilan 3M Breastfeeding_Shaklee Meal Shakes_Basic H2_Herbal Blend
Anda boleh lihat selepas 5 bulan, kulit Faheem menjadi sangat halus dan tiada lagi parut atau kesan eczemanya. Senang hati saya. 


 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

apa yg iffah ambil utk anak beliau?beliau strt dengan set penyusuan shaklee iaitu set 3M yg mane terdapat ESP dlm set tersebut...and bila dah tak bf lg, beliau merawat anaknya dengan 3 item dari shaklee..apa dia?jom check jom..

1) Meal Shakes -Shaklee Meal Shakes merupakan makanan segera yang rendah lemak dan rendah-glycemic. Rasanya juga enak serta boleh dibancuh dengan mana-mana hidangan atau snek lain. Ia mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan dan jika dihidang seperti yang disarankan ia kaya dengan sumber kalsium dan protein yang amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat.  selain itu ade 6 sebab kenapa anak anda perlu pada meal shakes :


  • Complete Nutrients - Provides 24 types of A to Z essential vitamins, minerals and trace minerals. Deficiency in trace minerals will affects the absorption of vitamins and causes inactive enzymes. It also contains soy lecithin that works hand-in-hand with fat soluble vitamins.
  • Supplies Key nutrient to cells - Rich in protein (contain no lactose) that helps in forming skin, nails, hair, organs, blood, immunised cells etc.
  • Aids in Growing Up - Contains folic acid, biotin, rich in calcium and magnesium that are needed for building bones and cells in the growing up process.
  • Anti-Oxidants - Contains vitamins A, C, E, zinc, selenium which are the anti-oxidant components for anti-ageing.
  • Restore skin complexion - Contains complete vitamin B-Complex, iron, copper to form healthy red blood cells, thus improves the skin colour complexion. Detoxification - Rich in soluble fibre that helps the (peristalsis of colon and stomach/bowel movement) to excrete excess fat and waste from the colon and stomach.
  • Great Taste for young and old - Delicious drink with natural fructose; quick replenishment of the necessary nutrients for the body; contain no artificial colouring and artificial sugar.

2) Herbal blend multi-purpose cream - Krim yang menenangkan ini telah diuji secara klinikal di mana ia dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki.Ianya Dingin, bermentol dan tidak berminyak. Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menenangkan termasuk sage, horse chestnut yarrow dan rosemary. ia tidak berminyak, sgt cepat meresap dlm kulit dan bertindak secara efective tanpa meninggalkan kesan tidak selesa terutama pada bayi dan kanak2..sgt berkesan dlm merawat ruam2 dan eczema.

3) Basic H pencuci serbaguna -   Shaklee Basic H ni merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada 1960..bkn sahaja sgt efficient dlm menanggalkan sebarang bentuk kotoran, malah mampu menjadi first aid kepada semua termasuk mengurangkan suhu jika demam, merawat eczema dan gatal2 badan, menghilangkan kutu di rambut, dan seribu satu macam kegunaan lg..macam kes anak iffah ni, beliau mandikan anaknya dgn beberapa titis Basic H setiap kali mandi (mandi buih tuu..best..anak saya pon suke sgt)..memang ternyata sgt membantu mengurangkan keradangan kulit akibat eczema..nnti saya share pasal kebaikan dan kegunaan Basic H ni ye :)

jadi, ibu2 di luar sana, jika anda mempunyai anak yg mempunyai masalah eczema mahupon hanya ruam2 (bak kata anda), jgn tangguh2..cuba dapatkan ketiga2 item ini dan hapuskan mimpi ngeri si kecil anda..





Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut utk mendapatkan set ini pada harga istimewa, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284. Pembelian akan saya sertakan sekali dengan konsultasi dan panduan pengambilan vitamin yang betul.
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in