JGN makan ubat kurus sebarangan yg tidak dpt pengesahan selamat dr KKM

salam ptg semua..arini nak share satu cerita..cerita yg saya korek2 kat blog mama cery ehehe..cerita dah lama kot tp meninggalkan kesan yg amat bila baca..seronok bila blog walking ni..mcm2 info yg saya dpt dan dpt saya belajar..saya mmg 'hantu buku'..ape2 aje saya suke baca tp since saya dah strt with blog ni, saya dah jrg baca buku..ade a few buku cerita yg beli tru online bookstore tak bukak pon lagi plastiknya..nnti laa ade ms terlapang saya akan continue hobi sejak kecik saya tu :) sbb nye, my new passion skrg is berkongsi dgn sumee rakan2 ttg kebaikan supplement atau apa2 je berkaitan kesihatan..best tau..wpon u just share a little info tp mane tahu, pd somebody info tu sgtt laa berguna...and when u share something dgn hati yg ikhlas, and the person yg u sharing tu find out that the information u share really helps on their life or future and makes them happy, u will feel more better tau drpd dpt emas permata..ehheee

punya laa panjang my info..tp cerita yg saya nak kongsi ni mmg anda semua patut ambil pengajaran..kisah seorg rakan yg meninggal dunia di sebabkan produk kuruskan badan yg tidak selamat..ya allah..sape yg tak pernah cuba ambik teh2 pelangsing atau pil pelangsingan??secara jujurnya saya pernah..huaaaa...dolu2 masa muda remaja dan nak kawin mmg saya gigih pi cari teh2 pelangsing..al maklum nak cantik dan gojez di hari bahagia laa kata kan..tp, berkesan tak pd korang??me??a big NO!s bb nya sgt menyeksa kan..kena pi toilet tak leh tahan2..kalau g jalan mmg haru betul..sgt seksa sampai tak bole makan asyik nak ke toilet aje..turun berat badan tak la sangat tp tak best sgt kurus sbb sakit dan at last tak de tenaga buat ape kan?? itu cerita saya..ni nak cerita kisah kwn kak cery lak ni yg sampai meninggal dunia..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ni kisah benar ni yerr.. kwn cik pau meninggal dek taksub dgn pil kurus.....Jom baca..cuak gak saya rasa..mari baca...dicopy disini

"...masa bujang2 dulu bila nak kurus sibuk2 cari teh kurus orang kampung. kadang gi mydin cari kaplet susut perut mustika ratu... hehehe... dulu masa aku kerja di baymont ada sorang kawan yang chubby. lepas berhenti dari baymont, pernah 2-3 kali terserempak dia di dayabumi (oh... opis lama... i miss u...). rupanyer dia kerja di kementerian kesihatan berdekatan dengan masjid negara. kadang2 kalau hari jumaat aku rajin sket perabis duit membeli belah di masjid negara, pernah jugak terserempak dengan dia.pada suatu hari, aku gath dengan yatt dan kak shila di kl sentral. dah lama tak jumpa... rindu kat kawan2 baymont nih dah macam adik beradik laa konon. sembang punya sembang terkeluar citer tentang kawan yang chubby tu. aku tak ingat laa nama dia... tapi aku gelarkan Ros laa yer. rupanyer Ros tu baru jerk meninggal beberapa hari sebelum perjumpaan aku dengan yatt dan kak shila. kisah pemergiannya pun ada tersiar dalam akhbar. menurut kawan serumahnya, ros ada plan nak menurunkan berat badan. mungkin untuk persiapan hari bahagia agaknya. so arwah ada beli ubat kurus. beberapa hari lepas makan ubat tu dia pun berak2. rasa nyer normal ubat kurus akan mengakibatkan berak2. pada malam kejadian, arwah tiba2 rebah dan mengelupur. tidak semena2 mulutnya berbuih2 dan tak lama selepas tu terbaring kaku. kawan2 serumah panik tapi tak sempat berbuat apa2 sebab kejadian berlaku dengan pantas dan beliau tidak dapat diselamatkan.

sejak dari itu, aku tak berani nak makan2 lagi pil kurus dan sebagainya. ubat apa yang arwah makan tak pulak aku selidik. aku rasa dia dehydrated agaknyer. dengar citer, bopren dia tak kisah pun tentang fizikal dia. tapi aku rasa, saper2 yang normal pun mesti rasa rendah di
ri kalau fizikal huduh. lagi pulak menjelang hari bahagia, mesti laa nak nampak cantik... yer tak? pengajaran yang ada kat sini, nak kuruskan badan kena ada cara yang betul dan ubat yang betul. apa pun yang kita nak cuba esp. bab makan2 ubat nih kena consult dengan cik pakar.

kat sini aku nak promote vitamin untuk kurus. yang ini betul2 vitamin dan bukan dalam kategori ubat. oleh kerana shaklee dah bertapak lama dalam industri makanan tambahan atau supplement nih, aku tak rasa ragu2 nak ketengahkan kebaikannya. semoga segala kebaikan dari segi kesihatan yang aku dah alami selama 6 bulan nih dapat di kongsikan dan dimanfaatkan oleh pembaca2 yan
g lain. aku harap, cerita nak kurus arwah ros nih jugak dapat dijadikan iktibar. sentiasa berhati2 dengan ubat dipasaran. lagi2 ubat yang tak diiktiraf oleh kementerian kesihatan. kena ingat juga, penerimaan sistem badan terhadap ubat2 dan supplement2 yang kita ambil tak sama dengan setiap orang. ada yang cepat nampak kesannya dan ada yang lambat memberi kesan. seperti dalam citer arwah ros nih, mungkin dia rasa itu adalah kesan2 biasa. terlewat merawat mengakibatkan nyawanya melayang. apa pun, mungkin itu yang Allah takdirkan untuknya. semoga rohnya di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh... aminn..

hmm.. jadilah pengguna yang bijak yer.. jgn semata2 pil kurus berlambak di pasaran..dan terlalu taksub... main beli jer... kena tahu apa yang kita makan... ingat lah yer... kalau kita salah beli mesin basuh ke peti sejuk ke..tv ke..blehla gi antar repair...ada warranty...... kalau salah beli pil/vitamin/supplemen???? boleh hantar badan gi repair ker???huhuhuhu....shaklee merupakan brand yang dah 50 tahun lebih established dan selamat..naturally safe...proven effective...


Tak salah jika anda ingin kurus secara sihat..cubalah Cinch Shaklee, Fiber atau herblax dan semestinya Lecithin jika anda ingin mendapatkan berat badan yg ideal.. dan 3 items utama yg perlu anda makan ketika dlm program Shape Up with Shaklee..program diet secara sihat....dan sekadar sharing..nnti saya akan sharekan 47 produk pelangsing,supplemen,kosmetik yg disenarai hitam... 

jgn lupa, bg anda yg menginginkan berat badan yg ideal dan nak hilangkan lemak2 tepu dlm badan atau selulit tu, bole pertimbangkan Set dlm Shape Up Program..sama ada anda belom berkahwin, atau sudah, sama ada and masih breastfeeding baby atau tidak, insyaallah saya akan advice the best option yg semestinya selamat utk anda dan tidak ganggu baby yg anda bf tu..dan semestinya tanpa kesan sampingan dan yg penting its SAFE!




Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut utk mendapatkan set ini pada harga istimewa, boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284. Pembelian akan saya sertakan sekali dengan konsultasi dan panduan pengambilan vitamin yang betul.
I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in