anda sering pening?atau mudah pitam?atau tekanan darah sering turun naik??jom baca kisah Dilla dan Vitalea Shaklee

salam semua..hari ni saya nak kongsi satu lg testimoni dan fakta berkenaan dengan mereka yang mudah pitam atau kekurangan darah dan mempunyai masalah turun naik tekanan darah..Sebelum saya terangkan fungsi dan kelebihan Vitalea Multivitamin Shaklee yang memamg terbukti mampu menstabilkan dan menaikkan tekanan darah ke paras normal, jom saya nak bawa anda menyoroti kisah Dilla yg ada masalah lebih kurang sama... Saya petik kisah ini dari blog beliau..
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DSC03805_200x162Thanks Dila kerana berkongsi...


"Bulan lepas (November), saya mc sampai 2 hari...dua-dua hari berlaku kejadian yang sama..Waktu pagi, memang tak larat untuk bangun..apatah lagi nak pergi ke tempat kerja...kepala pening sangat..Bila pergi klinik, tekanan darah saya agak rendah, 90/60..bila tengok tapak tangan pun pucat lesi sangat. Doktor kata tekanan darah rendah dan mungkin anemia sebab pucat sangat..Doktor minta saya makan makanan laut yang boleh tambah darah macam kerang, hati dan organ dalaman lain.Saya termenung sekejap.Saya memang sudah lama melatih diri untuk elakkan memakan organ dalaman seperti yang diajar Rasulullah SAW.

Jadi macam mana nak tambah darah ni? ..Saya terus contact kak cery, dan ceritakan masalah saya ni...Kak cery suggest saya ambil 2 bj vitalea Shaklee...Vitalea! Jujurnya, saya selalu miss (culas ni) makan Vitalea ni..maklumlah, rasa mcm dah ambil Vitamin C dan B Complex macam dah cukup, tapi rupenya tak..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Merupakan produk pertama daripada Dr.Forest C Shaklee yang merupakan makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. 

Merupakan "killer product" of Shaklee kerana ianya adalah multivitamin beserta iron sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.Mengapa ada sesetengah ibu yang mengandung mahupun yang menyusukan anak mudah rasa pitam atau pening kepala? Hakikatnya ibu2 ini kekurangan zat besi @ iron dalam pengambilan diet harian mereka. (Patutlah!! Saya pernah pitam di pejabat sekali tau...)
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sejak dari hari tu, saya mengamalkan pengambilan Vitalea 2 biji sehari pada setiap pagi dan pada sebelah malamnya, saya akan mengambil 4 biji Ostematrix sebelum tido sebab kalsium ni juga penting untuk membantu pembentukan sel darah merah =). Cara pengambilan seperti ini saya cadangkan kepada mereka yang mempunyai masalah tekanan darah rendah dan anemia. Allhamdulillah, sekarang dah hampir tiada langsung pening-pening...hehe.."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

alhamdulillah..masalah Dilla dah ade penyelesaiannya..jom saya bawa anda untuk membaca fakta-fakta yang perlu anda tahu tentang Vitale Shaklee..jom baca jom..

 


Apa yang hebat sangat dgn killer product ini?. fakta seimbas lalu
____________________________________________________

Multivitamin & Multimineral
Multi yang Hebat
Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan
Pakar kesihatan mencadangkan semua orang dewasa mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh. Walau bagaimanapun, pengambilan makanan tambahan biasa menyebabkan tubuh mendapat nutrisi yang tidak seimbang. Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh tujuh kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.

Penggunaan harian, Vita Lea boleh:

  • Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh*
  • Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata*
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi*
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas*

 Perbezaan Shaklee
Kemajuan Saintifik

  • Disokong oleh tujuh kajian klinikal

Mengandungi Sistem Penyerapan Bioaktif

  • Teknologi salutan mikro membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru.

Kualiti yang luar biasa

  • Lebih daripada 340 ujian kualiti dilakukan setiap kali Vita-Lea dihasilkan

Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat*
Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi*
Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi*
Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot*
Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang*
Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung*
Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak*
Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet*
 Dan ini pula saya petik ape yg Pn Norita (pengasas euphoria trial pack Shaklee) kata di blognya tentang Vitalea Shaklee :
Masih ingat pertemuan dengan pakar kanak2 Dr Cheah....beliau sendiri berpendapat, sekiranya ingin meneruskan penyusuan susuibu sehingga 2 tahun, pastikan pengambilan zat besi dititikberatkan demi perkembangan dan pertumbuhan anak. Dr Cheah mengatakan bahawa biasanya selepas 6 bulan, kandungan zat besi dalam susuibu semakin berkurang disebabkan corak pemakanan si ibu yang tidak seimbang dan tidak mengikut piramid makanan. Apabila ini berlaku kesannya ialah pertumbuhan anak akan terbantut dan oleh kerana inilah ramai anak yang mempunyai berat yang tidak ideal dengan umur mereka. Namun pada sesetengah pendapat asalkan anak aktif , berat tidak menjadi masalah.
Walaubagaimanapun sebagai ibu , kita bukan sahaja perlu prihatin dengan perkembangan dan pertumbuhan fizikal anak, tetapi kita juga perlu prihatin dengan perkembangan minda mereka. Berat yang ideal membantu pembesaran dan pertumbuhan otak yang sihat dan cerdas. Sejak saya konsisten makan vitalea, saya tak de lagi masalah nak pengsan ke, nak pitam ke....alhamdulillah. Memang saya puashati la. Malah ramai ibu2 yang mengandung yang adalah masalah hb rendah...selepas disarankan amalkan set A [ set optimum] mereka sangat puashati kerana taraf kesihatan mereka meningkat dengan baik.Pada saya, selama 11 tahun dah amalkan vitamin Shaklee, ini antara KILLER produk yang paling di minati ramai!




Bagi anda yang ingin mendapatkan maklumat lanjut , boleh hubungi saya atau sms/whatsapp di talian 012-7142284 atau email saya di bee4211@yahoo.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.  


I am Shaklee Malaysia Independent Distributor at Johor Bahru, Johor. Pertanyaan Lanjut:
Shaklee ID : 858049
No Telefon: +6012.714.2284
(sms/whatsapp/telegram)
Facebook : Beeha Yunos
Facebook Page: BeeLittleShoppe
Email : beeha4211@gmail.com
Blog : www.beehayunos.com
 

Hot Item : Vivix


http://www.beehayunos.com/search/label/Vivix



http://www.beehayunos.com/p/join-me-now.html

Popular Posts

Copyright © Healthy Me-Healthy You-Healthy Life | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in